מאמרים

מהי הדיאטה הטובה ביותר לירידה במשקל - חלק ב'

מאת: יניב גולדשטיין  N.D.  R.Na


שיפור בהרכב הגוף יכול להתקיים בטווח רחב של דיאטות החל מתפריט דל בשומן וכלה בתפריט דל בפחמימות (קטוגני).


דיאטה המיועדת להשיג עלייה במסת הגוף הרזה מאופיינת במאזן אנרגיה חיובי ממושך המסייע לתהליכים אנאבוליים (תהליכי בנייה) ותומך בדרישות אימוני התנגדות. כמות והרכב התוספת הקלורית כמו גם תוכנית האימונים ישפיעו על הרכב העלייה במשקל.


 


דיאטה המיועדת להשיג ירידה במסת השומן מאופיינת בגרעון קלורי. ככל שמסת השומן ההתחלתית גדולה יותר כך ניתן ליצור גרעון אנרגטי אגרסיבי יותר והירידה שתושג תהיה בקצב מהיר. לעומת זאת בקרב אנשים רזים שמסת השומן שלהם אינה גדולה, ירידה איטית במשקל תשמר טוב יותר את מסת הגוף הרזה מאשר ירידה מהירה.


 


ע"פ מסקנות חוקרים של השנים האחרונות נמצא שהמפתח לשיפור בהרכב הגוף בדיאטות דלות בקלוריות מתרחש עקב צריכת חלבון גבוהה ולא בגלל צמצום הפחמימות.


 


ההמלצה הרווחת כיום בקרב אנשי המקצוע והחוקרים לצורך ירידה במשקל ושמירה על מסת הגוף הרזה היא ליצור גרעון אנרגטי (הפחתת קלוריות) של 250-500 קק"ל/יום בתוספת הוצאה אנרגטית (פעילות ספורטיבית) למשך 3-6 שבועות בקצב איבוד משקל של עד 1% ממשקל הגוף לשבוע.


צריכת החלבון צריכה להיות בכמות של 1.2-2 גרם חלבון לק"ג משקל גוף. כמו כן יש לבצע פעילות אנאירובית (כוח) באופן קבוע על מנת לשמר את מסת הגוף הרזה (השרירים). חשוב לבצע זאת בהנחיית איש מקצוע!


 


 


לסיכום


 


אפשר לומר ששינוי בהרכב הגוף יכול להתרחש ע"י ביצוע של טווח דיאטות רחב מתפריט דל בשומן עד דל בפחמימה, קטוגני וכו'.            אך על דבר אחד אני מסכים, לא משנה באיזו דיאטה תבחרו, העיקר שהיא תהיה דיאטה שתוכלו להתמיד בה, תהיה נוחה לכם ולא תרגישו שאתם ב"עונש", ובתנאי שאינה פוגעת בבריאותכם ויוצרת מחסורים כאלו ואחרים ברכיבי מזון חיוניים, כי אז זו דיאטה פסולה וירידה במשקל שכזו, אם תתקיים, תיהיה רעה לגופכם.