מאמרים

הדיאטה אל האושר!

 יניב גולדשטיין N.D. R.Na

גוף רזה וחטוב הוא חלומו של כל אחד ואחת מאיתנו.  שיטות רבות קיימות בדרך להגשמת החלום, אך לצערי ברוב המקרים זה קורה על חשבון הבריאות.


משפטים כמו- "אני מתחילה דיאטה ביום ראשון" , "אני לא אוכלת אני בדיאטה" , "אסור לי לאכול את זה- זה משמין!" , "אני בדיאטה חוץ מסוף השבוע"  , הם נחלתם של רבים , אך דעו לכם כי  90% מהאנשים כלל לא יודעים מהיא דיאטה באמת?


ע"פ הגדרת האנציקלופדיה: בתזונה דיאטה  (DIET) היא המזון הנצרך ע"י הגוף. תזונה תקנית עבור הגוף האנושי כוללת את כל אבות המזון כגון ויטמינים, מינירלים, חלבונים, פחמימות ושומנים.


מכאן ניתן לומר שכאשר אנו אומרים דיאטה אנו מתכוונים לסגנון אכילה בריא, לצורת תזונה נכונה וטעות לחשוב שמדובר בהפסקת אכילה לצורך ירידה במישקל או אכילה מועטה של מזון לצורך הרזייה.


דבר נוסף- חישבו רגע בהגיון, רבות אני שומע את אותם נשים וגברים שאומרים לי: "אני בדיאטה, אני חייב לרזות מהר, אני אוכל רק ארוחת ערב" . כעת גם אם הם צודקים בדרכם וגם אם לא, נשאלת השאלה- עכשיו אתם בדיאטה, אח"כ אתם מרזים ומה אז? מה אז קורה? האם זה אומר שכעט אפשר לחזור ולאכול הכל ממה שרוצים וכמה שרוצים? , האם אותה "דיאטה" היא זמנית? אתם חושבים שתוכלו לחזור לאכול כבעבר ולא להשמין בחזרה?


לכן המסר שלי אליכם הוא שדיאטה היא סגנון אכילה בריא שאותו יש ליישם יום יום במשך כל החיים, זה לא משהו זמני, איכלו מהכל במתינות, איכלו מה שצריך לאכול ותיווכחו שגופכם בהדרגה יקבל את המימדים הראויים לו. דיאטה לא צריכה להיות מאמץ או עונש עבורכם, הכוונה היא בסה"כ לאורח חיים בריא שהיה קיים לפני העידן המודרני בו אנו חיים כיום ולא יותר מזה. אם תסתכלו על זה בצורה כזו, הכל יהיה הרבה יותר פשוט עבורכם ועם הרבה כוח רצון והתמדה תשיגו תוצאות, תגשימו את חלומכם ואולי אף תיהיו מאושרים יותר.


כמו-כן עליכם להבין שאין כדור כזה שיעשה אותכם רזים, עוד לא הומצאה התרופה  להרזייה מהירה. גרוע יותר הוא שאם אתם לוקחים תרופה לדיכוי תאבון אתם גורמים ל 2 נזקים מהותיים: ראשית לא לאכול היא לא הדרך לירידה במישקל, לרוב היא תיהיה זמנית על חשבון בריאותכם, שנית, מדכאי תיאבון פוגעים במנגנון רעב-שובע הנימצא במוח כך שלאורך זמן תיפגע בקרה זו במוחכם ולא תבחינו בין רעב לשובע אמיתיים והנה שוב פגיעה בבריאותכם. כל זאת עוד לפני שתתיחסו לתופעות הלוואי של התרופות הנ"ל.


קיימים בשוק תוספי התזונה מוצרים שונים היכולים לתמוך בתהליך ההרזיה. אותם תוספי תזונה אינם תרופות פלא ואינם קסם, כמו- כן אינם מבטיחים גוף רזה וחטוב ללא תזונה נכונה. הם באים כולם לשרת אותנו, להקל ולתמוך בתהליך ההרזיה הטבעי ועל-כן חשוב להתאים לכל אחד ואחת את התוסף שבאמת עשוי לתרום באותו חלק "חלש" עבורם.


כרומיום פיקולינאט-  ניטלת 200-400 מק"ג של מינירל זה לפני הארוחה עשויה להפחית את התשוקה למתוקים אצל המכורים לפחמימות בין הארוחות.


פסיליום- צמח בריא בסה"כ לבריאות מערכת העיכול. כאשר תיטלו תוסף זה מחצית השעה לפני ארוחה עקרית בתוספת כמות מיים גדולה תחושו בשובע בשלב מוקדם של הארוחה, שובע שימשך לאורך זמן גם לאחר הארוחה כך שתאכלו פחות ולא תנשנשו בין הארוחות. יעיל לזללנים שבינכם.


ציטוזן- סיב תזונתי כמו הפסיליום רק שלו יש זיקה לספיחת שומנים במערכת העיכול המגיעים מהמזון הנאכל. לכן גם יעזור בתחושת שובע לאורך זמן ויתאים יותר לאלה שאוהבים לאכול יותר מזון שומני בארוחות (בשרים, גבינות, בורקסים וכו')


ג'ימננה/חילבה- צמחים אשר נטילתם לפני ארוחה פחממתית תסייע לשמור על רמות סוכר יחסית נמוכות בהמשך היום בזמן שבין הארוחות ועל-כן תמנע מצבים של תנודות מיותרות ברמות הסוכר בדם ולסתם תחושת רעב מדומה בין הארוחות- מעולה לחולי סכרת.


תמר הינדי- צריכתו מעודדת ייצור גליקוגן בכבד ורמה גבוהה יותר בדם. הדבר מתבטא בצבירת פחמימות בדם, סיוע בדיכוי התיאבון והעמדת מקור אנרגייה זמינה לרשות הגוף. כמו-כן מקטין את צריכת הסוכר באופן כללי.


אשכוליות- מסייעות בהורדת רמת כולסטרול ובאופן כללי משפרות את תהליך העיכול ע"י הגברת ייצור מיצי קיבה.  איזון רמות שומן בדם משמעותיות לצורך הפחתה במישקל כחלק מהבריאות.


סוגי טיהוריות למניהן- אלו הן פורמולות המכילות מספר סוגי צמחים בעלי זיקה לניקוי הכבד מעודפי השומן שמצטברים בו עם הזמן וע"י כך יוצרים פעולה אינזמטית שלו טובה יותר, מה שיכול להשפיע על פירוק השומנים מהמזון בצורה יעילה יותר וליצור רמות תקינות של השומנים בדם, כמו-כן צמחים אלה משפרים את קצב העיכול בכך שמבצעים ניקוי למעיים ומשפרים את תיפקודם.


 - L-CARNITINח. אמינית הידועה כנשא עקרי של ח.שומן בזרם הדם. באימונים אירוביים מתונים תשפר את תפוקת הלב והשרירים ע"י שימוש במאגרי אנרגייה זמינים משומן.


FAT BURNERS- אלו הן פורמולות אשר לרוב מכילות מספר סוגים של ח.אמינו, ויטמינים וצמחים אשר יכולים להעלות את תפוקת הלב ולהגביר את זרימת הדם אל השרירים ולמעשה לגרום לאיבוד אנרגייה ע"י העלאת טמ"פ הגוף והפקת חום מבוזבז. כמו-כן מסייעים באיזון רמות הסוכר בדם-  בעודף סוכר יביאו ליצירת אנרגייה ויפחיתו יצירת מאגרי שומן חדשים.


 


לסיכום


יש לזכור כי אין שום כדור או תוסף תזונה שיעשה את העבודה בשבילכם. איכלו נכון, מה שאתם צריכים לאכול בצורה מחושבת והגיונית כשניתן להשתמש באותם תוספים כתומכים בתהליך ההרזיה.


בנוסף אמליץ לכם על שימוש במולטיויטמין לצורך השלמה של חוסרים תזונתיים הנוצרים עקב הפחתת המזונות אותם נהגתם לצרוך באופן קבוע.  היו בטוחים שלהיות רזים על חשבון בריאותכם לא תגרום לכם לאושר !!!